Vier walvissen en 200 dolfijnen - Reisverslag uit Dana Point, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Vier walvissen en 200 dolfijnen - Reisverslag uit Dana Point, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Vier walvissen en 200 dolfijnen

Blijf op de hoogte en volg Shirley

28 April 2015 | Verenigde Staten, Dana Point

4 walvissen en 200 dolfijnen

Hallo allemaal,

Hier een berichtje vanuit de staat waar altijd de zo'n schijnt behalve vanmiddag.
Ik heb nu tijd om een stukje te schrijven omdat het buiten regent, frank en Owen slapen en Gwen tegenover mij letters aan het oefenen is.

Vanmorgen begon de dag weer om drie uur. Pffff niet leuk. Maar weer heel erg je best doen om proberen te slapen. Owen en Gwen doen het beter met hun jetlag. Gwen was een uur of vijf wakker, Owen om zeven uur denk ik. Tijdens het wakker liggen, hoorde ik het heel hard regenen. Oh oh dat wordt wat op de boot.

In de ochtend was het droog en zijn we richting Dana point vertrokken.
Het was best lekker op de boot. Niet te koud. Hij wiebelde wel vonden wij.
Owen sliep zo. Haha die heeft geen walvis gezien, in tegenstelling tot ons. Wij hebben twee moeders met ieder een jong gezien. Leuk hoor. Ze kwamen steeds boven. Niet met hun hoofd of staart. Dat had helemaal top geweest. We bleven ze volgen. Gwen werd steeds witter net als haar vader. Ik werd ook niet helemaal lekker van dat wiebelen. Gwen is bij mij in slaap gevallen.
Ze wilde heel graag dolfijnen zien...

Na de walvissen op zoek naar dolfijnen en joepppiiiii een groep van 200 stuk. Owen inmiddels wakker, nou die vond het prachtig! Gwen wakker gemaakt. Ze vond ze ook leuk maar was te beroerd om heel lang te kijken.
Echt cool, ze bleven bij de boot springen en zwemmen. Ik ben met Owen nog helemaal onder in de boot geweest. Daar konden we de dolfijnen onder water zien. Mijn zeebenen konden hier ook niet zo goed tegen.

De kapitein zei dat we geluk hadden omdat het middags minder weer zou worden. En gelijk had hij. Het waait en regent nu. Wel jammer, want onze camping zit aan het strand en daar zouden we deze middag gaan spelen. Ze hebben nog wel even buiten gespeeld. Hopelijk wordt het morgen beter. Wij hebben geen internet dus ik kan het niet checken.

Ik ga nu maar aardappels schillen. Ook leuk....

Groetjes allemaal


  • 28 April 2015 - 11:55

    Hanni:

    Wat gaaf dat jullie walvissen gezien hebben, jammer dat jullie zo beroerd waren,volgende keer.
    Groetjes Oma Hanni xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shirley

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 57949

Voorgaande reizen:

13 Juli 2022 - 11 Augustus 2022

West-Amerika

29 Juli 2018 - 21 Augustus 2018

Maleisië

07 Juli 2017 - 04 Augustus 2017

West Canada

23 April 2015 - 19 Mei 2015

Californie en Arizona

08 Juni 2013 - 30 Juni 2013

Noordwest Amerika

25 September 2012 - 25 Oktober 2012

Rocky Mountains

07 Augustus 2009 - 06 September 2009

Vs en Canada

10 Maart 2008 - 14 April 2008

Australie

02 Augustus 2007 - 28 Augustus 2007

VS 2007

Landen bezocht: