Olympic national park - Reisverslag uit Port Townsend, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Olympic national park - Reisverslag uit Port Townsend, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Olympic national park

Blijf op de hoogte en volg Shirley

25 Juni 2013 | Verenigde Staten, Port Townsend

Maandag 24 juni

Vandaag stond een nog een volle dag in het Olympic national park op het programma. We werden wakker en hoorde nog steeds de regendruppels op het dak tikken. Maar ja...we zitten nog steeds in het regenwoud.
Onderweg naar de wc zagen we een hertje, leuk om te zien.

Na het nodige inpak-, afwas- en douchewerk zijn we naar onze eerste stop gereden. Een wandeling door stukje regenwoud die eindigt bij een waterval. U zult het niet geloven, maar ook deze wandeling was mooi! En droog!

We vervolgden onze weg naar Crescent Lake, een blauw groot bergmeer. Mooi plaatje. We stopte bij het meer en zijn toen ook nog naar een waterval gelopen. We hadden nog geluk, want het overgrote deel was het droog. Alleen bij de waterval toen we wilden lunchen, begon het te regenen. Gelukkig heel kort.
Echt grappig, picknicken vindt ze geweldig, maar haar handen en mond mogen niet vies worden. Soms wil ze iets niet eten, omdat ze dan vies wordt...
Gwen heeft een fascinatie voor bloemen, nou die heeft volop gezien en geplukt natuurlijk.Tijdens de wandeling heeft ze ook nog in een tunnel staan gillen, dat is toch wel het leukste wat er is. Gwen heeft haar draai helemaal gevonden (behalve s'avonds dan). Ze zegt bijna iedere dag oh het was een hele erge leuke dag.

Aangekomen bij de camper hebben we nog naar een hertje gekeken. En naar de grijze wolken die zich begonnen te verzamelen. Ook de mist werd steeds dikker en de regen keihard...eh we wilden nu net een route door de bergen doen met mooie uitzichten. Nou ja we zien wel.
Onderweg in Port Angeles gestopt, we hadden luiers nodig. Bij het Visitor centrum wat informatie gevraagd over boottochten.....voor walvis en orka spotten. In dit centrum, zagen we beelden van boven aan de berg...helemaal dicht van de mist, je zag niks. Dus hebben we maar besloten om deze route te laten schieten. Daarentegen hebben we wel een walvis-orkatocht geboekt!

De boot vertrek vanuit Port Townsend, 1,5 rijden van het Olympic national park. Aangezien Gwen nog lag te slapen besloten we om er maar gelijk heen te rijden en daar staan we nu dan ook, in Port Townsend aan de baai/haven. De boot hebben we al zien liggen.

Hopelijk is het morgen een beetje droog en zijn de orka's en walvissen in een goede bui!

• 25 Juni 2013 - 07:54

Bonski:

Mijn nichtje mag gewoon in mijn huisje slapen hoor, geen probleem ;) paar druppels jenever door haar laatste drankje en het is zo geregeld :P

Klinkt als lekkere dagen ! Wij hebben hier BUTweer, soort regenwoud maar dan zonder woud :S toch minder leuk hoor!

Aimy komt er net achter dat Gwen nog 5 nachtjes weg blijft , ze moet ervan huilen! Het is echt niet eerlijk,volgens Aimy, dat ze Gwen mist en dat ik dan nog 5 nachtjes zeg. Jullie terugkomstdatum schijnt ineens mijn schuld te zijn ?!?! Oja en ze belooft nooit meer ruzie met Gwen te maken (waar kunnen we dat officieel vastleggen?), ze wil gewoon alleen even met haar kroelen en spelen.

Tot snel !

• 25 Juni 2013 - 09:16

Hanni:

hallo lieffies het klinkt ondanks de buien toch weer mooi,hier gaat alles zijn gangetje.
    Ik ben wel blij dat ik jullie zondag weer kom halen hoor, het is wel weer mooi geweest hihih
    groetjes en dikke kus van ons.
    weet je al hoe laat dat jullie landen?

• 25 Juni 2013 - 22:01

Simone:

Ik duim voor rustig walvis/orka gunstig weer morgen!!

Verhalen klinken weer goed. Ben benieuwd naar jullie foto's. Volgens mijn heeft jullie camper op al heel wat mooie plekjes gestaan.

Is het late slapen van Gwen misschien juist gunstig wat betreft jetlag terug? ik zal er eens over na deken...
    Sinds vandaag vraagt Jasper bij elk vliegtuig dat over vliegt of jullie er in zitten. Volgens mij begint hij jullie ook wel een beetje te missen.

Veel plezier morgen met de boottocht!

• 26 Juni 2013 - 10:25

Rob Bhageloe:

Hoi Shirley en de family,

Mooi die prachtige indrukken, ik ben jaloers.
    Hier gaat (bijna) alles zijn gangetje. Er is inmiddels "besloten" dat Tblox uitgegooid wordt.
    Ik zit inmiidels ook in de projectgroep "nieuwe bestelmodule".

Verzoek(ik wil je niet aan werk laten denken!!!!!!!)

Als je maandag komt, wil je dan kijken of je bij ons kunt zijn van 13.00 t/m 15.00 uur?
    Marc heeft een afspraak ingeschoten in jouw agenda. Ik bel jou maandag ochtend even.
    Je moet natuurlijk nog even bijkomen.

Groet,
    Rob

• 27 Juni 2013 - 17:53

Henk Dekker:

Hoi Toppers,

Wat een hoop verhalen en het is geen saaie vakantie geweest zo te lezen.
    Geniet nog van de laatste dagen en een goede reis terug naar The Netherlands

• 28 Juni 2013 - 09:04

Joycie:

Owhh ik hoop dat de orka's en walvissen een goed humeur hebben! Het klinkt weer geweldig. Hier is het 15 graden en regen... zonder orka's en walvissen... Tot snel!