Een topdag op Canon Beach - Reisverslag uit Cañon City, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Een topdag op Canon Beach - Reisverslag uit Cañon City, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Een topdag op Canon Beach

Blijf op de hoogte en volg Shirley

22 Juni 2013 | Verenigde Staten, Cañon City

Vrijdag 21 juni: Een topdag op Canon Beach

Goedenavond allemaal,

Wij hebben vandaag een topdag gehad op Canon Beach!

Vanmorgen begon grijs en grauw. De voorspellingen waren ook niet goed. Maar dat waren ze de dagen hiervoor ook niet en dat is ons alles meegevallen.
Voordat we richting de kust van Oregon vertrokken zijn we langs een mega speelgoedwinkel geweest ( zat tegenover de camping). Daar zijn we geslaagd voor een cadeau voor Jesse en een kleinigheidje voor de baby van Uko.

Toen richting Canon Beach, onderweg werd het hier en daar wat lichter, maar ook stukken dat het regende. U gelooft het niet, wij komen bij canon Beach aan...stralende blauwe lucht. We kwamen met vest aan op het strand en eindigden met een korte broek.
Frank heeft zich met Gwen geïnstalleerd en zoals een goede moeder betaamt heb ik voor het eten gezorgd. Overheerlijke crêpes met ham en kaas en uiteraard als toetje een crêpe met chocolade en banaan. Heerlijk dat begon goed.

Na de lunch en vliegeruurtje met onze barbievlieger, ontdekte Gwen dat er ook een geultje water op het strand was en jawel daar moesten we heen natuurlijk. Wij zijn toen maar verhuisd en Gwen heeft lekker aan de waterkant gespeeld. Het water was fris zullen we maar zeggen. Ze had haar ondergoed aan. We waren zo slim om haar korte broek nog even te redden. Nadat ze lang gepoedeld had, zijn we richting haystack rock gelopen.

Zo zijn we ook op Canon Beach gekomen, haystack rock is een enorme monoliet in het water. Mooi ding. Na een wandeling van 20 minuten kwamen wij eraan. Ik had gelezen dat er gekleurde zeesterren konden zitten. Dus bij aankomst ik gelijk zoeken en toen vond ik er 1. Wel leuk hoor om die ook eens in het wild te zien. Nog even verder om de monoliet gelopen...en toen zag ik ineens hele grote zeesterren. Echt gaaf. En toen nog meer en meer, oranje, bruine en paarse. Het werd wel vloed, dus we waren net op tijd. Toen wij wegliepen, plaatste de plaatselijke baywatch al borden dat mensen er niet meer hen mochten.

Tussen de stenen waren allerlei poeltjes instaan en u raadt het al....precies Gwen haar korte broek ook nat. Die is met haar bloten billen teruggegaan naar de stoeltjes.
Daar hadden we nog haar lange broek liggen.

Inmiddels zijn we aangekomen op de camping in de buurt van Astoria. Luxe camping, met springkussen,zwembad en speeltuin. Gwen zou na het eten met mama gaan zwemmen. Maar toen het eten op was wilde ze toch liever met papa naar de speeltuin. Nou daar zit je dan te typen met je bikini aan.

Morgen gaan we naar Olympic national park en ik verwacht dat we daar een paar dagen niet kunnen internetten. Ik ga nu afwassen.....

Ps. Jesse, jalapenopepers zijn hele hete pepers. Die had Frank gesneden en toen savonds had hij zijn lenzen uitgedaan en dat begon heel erg te prikken.
Oh ja en we hebben een nieuwe opdracht voor je....wat is de hoofdstad van de staat Washington ( daar gaan we morgen naartoe)?

• 22 Juni 2013 - 11:04

Klaas:

Volgens het journaal waren er reuze overstromingen in West-Canada. Kleine riviertjes die wild werden en buiten hun oevers traden. Zitten jullie toch niet ver vandaan. Het weer is weer normaal voor een nederlandse zomer.
    Michiael Reiziger jeugdtrainer van Sparta.
    Verder geen nieuws de oefenwedstrijden gaan alweer beginnen.
    Groetjes Klaas

• 22 Juni 2013 - 11:13

Simone:

Put your hands for the sunrise! Het werkt bij Frank wel beter.....
    Ik vind het wel echt leuk voor jullie dat het weer mee zit. Dat maakt zo' n vakantie toch wel stuk vrolijker!
    Je kan toch ook geen Amerikaanse reis gemaakt hebben zonder de grote gele m: vond Gwen de appeltjes lekker?
    Wel heel leuk om zo veel berichtjes van jullie te krijgen. Als we dan eens een dag zonder moeten, worden we erna getrakteerd op 2!
    Jullie zullen er nog niet aan moeten denken maar vind het ook wel weer gezellig als jullie volgende week weer thuis zijn. Ik heb pas met jasper jullie foto's gekeken en wilde graag hallo zeggen tegen Gwen. Dus bij deze....

• 23 Juni 2013 - 19:41

Joycie En Co:

Zoooooo, eindelijk weer bijgelezen. Tja, het is hier nogal druk (sommige mensen moeten gewoon werken ;-) ) Maarrrr.... gelukkig kan ik over vier weken zes weken uitrusten van deze vermoeiende periode. Fijn om te lezen dat jullie weer allerlei geweldige dingen meemaken. We zijn hier jaloers. En dan vooral op de zon... :-(

• 24 Juni 2013 - 13:26

Gerard Rost:

Hallo Reizigers,
    Goed te lezen dat jullie het naar je zin hebben en alles goed gaat.
    Hier gaat alles zijn gangetje. Verbouwing schiet op. Eindelijk weer privecyschotten na 9 maanden.
    Huis leeg ruimen van Han vordert gestaag. Verjaardag van Jesse gevierd. Weekje Landel geboekt in augustus gaan we met Jesse heen. Tuin bijhouden op de camping. Weinig zon veel regen dus veel onkruid en snelgroeiend gras dus regelmatig maaien.
    Nog veel plezier deze laatste week.
    Hartelijke groeten
    Ludi en Gerard

• 24 Juni 2013 - 14:45

Bonz:

Wordt het weereens niet tijd voor een update?