Redwood national park - Reisverslag uit Grants Pass, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Redwood national park - Reisverslag uit Grants Pass, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Redwood national park

Blijf op de hoogte en volg Shirley

15 Juni 2013 | Verenigde Staten, Grants Pass

Donderdag en vrijdag - redwood national park.

Gisteren en vandaag zijn we naar het redwood national park geweest. Wat een enorme bomen zeg, niet normaal!
Gisteren zijn we begonnen met een wandeling van ongeveer 4 km. Eh was wel heuveltje op heuveltje af, dat wisten we uiteraard niet van tevoren.
Het was echt supermooi, tussen de megabomen en varens.
Maar voor mama was deze wandeling lang genoeg. Gelijk besloten om geen langere wandelingen te doen.
De gemaakte picknick voor onderweg was ook een succes! Frank had het verkeerde zakje in de tas gedaan en dus kwamen de droge broodjes tevoorschijn. Eh..juist ja..Amerikaanse droge broodjes. Toen hebben we maar even een appel genomen en op ons eindpunt alsnog de lekkere broodjes opgegeten.

Vervolgens doorgereden naar de camping in het nationaal park. Niet nadat we de herten en enkele uitkijkpunten over de zee bekeken hadden.

De camping was echt super. Midden tussen de Redwoods. We zaten aan een rivier. Na de chippies, zie foto, zijn we daarheen vertrokken. Was mooi met een strandje. Gwen is met haar spijkerbroek in het water gegaan, Ja de andere kindjes waren ook aan het zwemmen. Zo warm is het nou ook weer niet Gwen....

's Avonds was het dan zover...Het Kampvuur! Joehoe Shirley kon zich weer uitleven.

Volgende dag nog tussen de Redwoods gelopen richting een brug, maar de brug was er niet. Wij weer terug. Na deze bijna wandeling zijn we weer naar het strandje gegaan. Was nu echt lekker weer ( nog niet om te zwemmen). Hebben geluncht en zijn toen verder gereden naar Grants pass.
Grants pass is geweldig, waarom, omdat het 26 graden is! Onze camping zit aan een rivier (eh wij dan weer niet, maar staan weer tussen de touringcars, waar dan 2 Amerikanen in vertoeven). Aan het eind van de middag lekker aan de rivier gezeten. De rivier was zo koud als de Noordzee. Gwen wilde zwemmen, nou zelfs frank kon deze temperatuur niet aan.
Uiteindelijk ben ik maar met Gwen het water ingegaan, hoho tot aan mijn knieën meer niet natuurlijk. Mijn enkelbanden deden gewoon zeer.
Gwen springen in dat water en een lol. Ze is gewoon helemaal onder geweest. Brrrrr...dat deed ze dan ook na een tijdje.

Morgen gaan we naar Crater Lake national park. Hopelijk is het weer daar ook nog een beetje okay. De groeten.....

En volgens mij heeft Uko een zoon. Maar hoe,wat of hoe hij heet weten we niet.
Bonski: hormoonbommetje heeft anders heel adequate gereageerd op de redwood kiss ( uiteraard nadat ik gezegd had dat ik toch had gezegd dat hij wel heel dicht langs de bomen reed). We zijn omgekeerd en het dodehoekspiegeltje gaan zoeken en voilà ik vond hem en heb hem er weer zeer professioneel opgeplakt!
Simone: nou vandaag in Safeway geweest op zoek naar broodjes ( toevallig), maar wij hebben de verse niet gevonden. Ben benieuwd wat we nu hebben. En het mysterie van de telefoon is ook opgelost, we konden hem namelijk niet vinden. Dikke knuffel voor Japper. Hihi we gingen wandelen met de rugdrager en toen vroeg Gwen of wilco, Simone en Japper ook meegingen.
Anja en Jesse: goed hoor van Jesse, wat een knappe neef hebben wij toch. En speciaal voor Jesse de topografievraag van de dag: wat is de hoofdstad van Oregon?
Joycie: wat lees ik nou...zijn Sem en Sarah nou weer aan de beurt. Niet leuk, sterkte ermee!
Hanni: is het nog gelukt met de auto?
Klaas: heb je de route nog onder controle

• 15 Juni 2013 - 10:44

Hanni:

hallo lieffies,
    weer een leuk berichtje van jullie, ik verheug me elke dag weer,
    leuke foto's van mijn moppie.
    Ik heb een afspraak gemaakt voor de auto 24 juni eerder kon het niet,maar nog tijd genoeg zei Hanni
    als hij gemaakt moet worden.
    Het gaat hartstikke goed met de poesjes hoor ze doen het goed
    groetjes oma

• 15 Juni 2013 - 12:35

Klaas:

Hello,
    Ik ben de reis uiteraard aan het volgen.Vandaag is de letter F aan de beurt. Wat bijzonder is , is dar wanneer de een streep trekt op de kaart van Seattle naar San Francisco jullie nu precies op de helft zitten.Amsterdam was vorige keer zo een goede inspiratiebron dat Hanni en ik weer een dagje geweest zijn.Nu met de Metro naar CS en met de tram naar het Leidscheplein.Natuurlijk weer het Max Eeuwe plein bezocht.
    Vanavond Nederland-Italie onder de 23. Voorzitter 1e kamer opgestapt. Aimy op dit moment kleurplaat voor vaderdag aan het maken.
    Fijne dagen verder kijk wel uit dat het een dode vulkaan is.
    Klaas

• 17 Juni 2013 - 11:17

Rob Bhageloe:

Hey Shirley en de family. Mooie foto's. Wat een grote kamper!!!
    Geniet van alles. Groet,
    Rob