Moose! (eland) - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu Moose! (eland) - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

Moose! (eland)

Door: Frank en Shirley

Blijf op de hoogte en volg Shirley

28 Augustus 2009 | Canada, Ottawa

Hallo allemaal,

Hier zijn we weer. We hebben het zo druk gehad dat we niet in de gelegenheid zijn geweest om te internetten. Daarbij kwam ook dat we in uithoeken zaten waar we niet eens konden internetten.

Ons laatste berichtje kwam uit Montreal. We vonden Montreal niet zo leuk, regen en niet veel te doen. Maar na Montreal vertrokken we naar de Thousand Islands, ja u raadt het al een gebied met onwijs veel eilanden. We hadden daar een cottage. Echt heel leuk. Een hutje in het bos aan het water. We hebben hier lekker gerelaxed en een boottocht gemaakt. Als je met de schemering naar de gewone weg reed, zagen we moeder en baby hert.
Na twee nachten moesten we helaas vertrekken, we hadden het daar goed naar ons zin.
Na de thousand Islands zijn we naar Toronto gereden. De eerste paar uur wiaten we nog niet goed wat we ervan moesten vinden. Maar de volgende dag bleek toch dat we Toronto een leuke stad vonden. Vooral aan de waterkant. Wij zijn de skytower op geweest en naar de Toronto islands. Dat zijn eilanden voor de stas Toronto. Echt geweldig. Je hebt een mooi uitzicht op de Skyline van Toronto. Aan de andere kant van het eiland zie je het Ontario meer. Jeetje wat groot, Het lijkt ofdat je gewoon naar een zee zit te kijken. S' avonds zijn we nar het honkbal geweest in Skydome (nu rogers centre). Henk had ons de tip gegeven om dit enorme stadion te bezoeken en hoe kan je dat beter dan met...Honkbal! Ja we worden al echte amerikanen.
Was erg leuk. Stadion was leuk en de wedstrijd ook. Sfeer is heel anders dan bij de Yankees. Bij de Yankees is het uitverkocht en zitten ze hamburgers te eten. Schreeuwen enz. Hier zijn het Canadezen, dus minder geschreeuw en ze aten wortels naast ons. Het was lang niet uitverkocht, maar we vonden het wel erg leuk. Vanuit het stadion keek je zo op de skytower.Op naar het volgende hoogtepunt, de Niagara watervallen.
S' ochtends vertrokken we vol spanning naar de watervallen. We hebben de spanning opgebouwd, want we zijn eerst naar de whirpool geweest. Een stroomversnelling in de rivier. De watervallen is een verhaal apart. De watervallen zelf zijn mooi. Je blijft er naar kijken. Wij hebben ze vanit alle hoeken bekeken. Oh en weer wat foto's gemaakt. Maar wat hebben ze gedaan, naast de weg van de waterval is er een heel dorp uit de grond gestampt. Een soort las Vegas idee. Toen we savonds wat gingen eten...jeetje het leek wel kermis, sterker nog...het was kermis! Dat vonden we toch wel erg zonde van de mooie waterval. Maar we zijn zeker blij dat we ze gezien hebben. Oh en een vermelding is zeker waard: De maid of Mist. We hebben de boottocht naar de waterval gemaakt. Echt spectaculair. Heftig man, storm in je ogen en je komt echt dichtbij. Ja was lachen.

Gisteren zijn we in het Alonguin park geweest. Echt mooi. Zo' n Canadees park met van die meren en moerassen. Overal naaldbomen. Ons doel was om een beer of eland te zien. Op de terugweg naar ons leuke huisje is het dan toch gelukt, we hebben een eland gezien. Was wel een mooie afsluiting van een mooie dag. We hebben twee nachten in een heel mooi huisje geslapen. Aan een meer. Savonds hebben we de openhaard aangestoken. Was leuk.

Vandaag was de grote rijdag. We hebben 7 uur Canada doorkruist. We zitten nu op de grens met Amerika. Morgen gaan we een treinreis maken en overmorgen gaan we weer terug naar Amerika.

groetjes Frank en Shirley

• 29 Augustus 2009 - 05:14

Simone:

Joepie weer een berichtje! Erg leuk om te lezen. Het klinkt als een hele mooie reis! Werkte de onderwatercamera nog?

• 29 Augustus 2009 - 07:20

Bonnie:

Jaaaaaa eindelijk! Klinkt echt supertof allemaal.

Moeder en baby hert, een moose, canadees honkbal, toffe eilandjes, gave slaapplaatsen en dan nog de Maid of Mist. *zucht* Ik ben officieel jaloers!

• 29 Augustus 2009 - 08:01

Hanni:

het is weer waanzinnig wat jullie weer gezien hebben. ik hoop dat er weer een mooie foto bij zit voor ons. hier is alles goed,en met de katten ook.groetjes hanni

• 29 Augustus 2009 - 09:28

Gerard En Ludi:

Fijn te horen dat het allemaal zo goed gaat.
    Mooie belevenissen. Jesse
    bedankt jullie voor de mooie kaart.Hij heeft het naar zijn zin op school.
    Groeten
    Ludi Gerard Anja en Jesse.

• 29 Augustus 2009 - 09:32

Uko Hangop:

Heej mannen!

Vergeten mij een linkje te sturen? ;-) BonBon gaat matig, Steffi beter. Viel Spaß noch op de snelwegen van Mexico en tot spoedig in Greater Bulgaria!

Knuffel, Der Uli

• 29 Augustus 2009 - 10:01

Klaas:

Ik ben blij als ik in de verslagen lees dat jullie veel boottochten gemaakt hebben.Morgen Feijenoord-Twente om de eerste plaats. Groetjes

• 29 Augustus 2009 - 11:12

Annelies:

Wow de niagara falls lijkt me geweldig!!
    Echt leuk jullie verhalen! Veel plezier nog!!