New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Shirley Ruijter - WaarBenJij.nu

New York

Door: Frank en Shirley

Blijf op de hoogte en volg Shirley

11 Augustus 2009 | Verenigde Staten, New York

Uko van den Heuvel is een eikel. Hij mag nu wel 10e staan in het BonBonVoetbalspel, maar het is pas over als de dikke dame zingt. Zoals ze hier in de Verenigde Staten van de United States van Amerika zeggen.

Waarmee het bruggetje gemaakt is naar onze vakantie. Want je kan wel 10e staan in het BonBonVoetbalspel, wij hebben vandaag wel mooi walvissen gezien. En die heb je niet in de Elbe. Of de Maas.

Terzake. Hallo, allemaal. Vanachter de computer van de 'America's Best Value Inn' in Hyannis groeten wij jullie. Hyannis ligt op Cape Cod en dat is Amerikaans voor Kaap Kabeljauw. Want ze hebben hier kabeljauw. En walvissen.

Maar we zijn niet altijd op Kaap Kabeljauw geweest. Eerst waren we in New York. Eigenlijk eerst in een vliegtuig en zo, maar dat skippen we even, maar dat dan weer niet zonder Simone te bedanken voor het brengen. Bedankt, Simone.

New York, dus. De grote appel. Zeggen mensen die iets met fruit hebben ook wel eens. Vrijdag, laat in de middag zijn we aangekomen op het vliegveld van de grote appel. Na te zijn ingecheckt in ons op steenworp afstand van Zundert, herstel Times Square gelegen hotel, trokken we naar een bar, alwaar we een hapje gedronken en een glaasje gegeten hebben met Paul. Paul is een vriend van me (=Frank) uit mijn Amsterdamse periode die toevalligerwijs ook in New York was. Paul zit nu in Bocas del Toro, Panama. Moet u ook eens proberen.

Het eten, de drank en het gezelschap waren goed en de avond vloog om. De volgende dag openden we met een ontbijt op Times Square, gevolgd door een bezoekje met Paul aan Harlem. In Harlem wonen de Afrikaanse Amerikanen. Naar eigen zeggen. Harlem leeft en we hebben er drie zonnebrillen gekocht. De rest van de dag zijn we te voet door Central Park getrokken. Daarna deden de voeten van Shirley pijn.

Het volgende bedrijf is een cateringbedrijf. De volgende dag vertrokken we nadat Shirley haar blaren door had geprikt naar Broadway, waar gevierd werd door de Dominicaanse gemeenschap dat er mensen uit de Dominicaanse Republiek in New York wonen. Via via en zonder dat daar een verband tussen was kwamen we terecht bij de tentoonstelling Bodies. U weet wel, met die gepreserveerde, door een Duitse dokter met een rare hoed opgezette en opengewerkte echte lijken. Erg boeiend. Wist u bijvoorbeeld dat de testikels van een man eigenlijk twee los hangende dikke slierten zijn?

Het wordt langdradig. Even de turbo. South Sea Port District. Noodles. Yankees - Red Sox. 5-2. Bier over het vest van Shirley. Terug naar horel. Zzzzz. Wakker. Erg warm. Times Square. Rockefeller Center op. Uitzicht op grote appel. Rockefeller Center af. Boottocht rond Manhattan. Uitzicht op grote appel vanaf de zijkant. Uitpuffen in een centraal gelegen park. Nog steeds te warm. Greenwich Village. Mensen in fontein. Want warm. Comedy Cellar. Hahahahahaha! Terug naar hotel. Zzzzzz. Auto ophalen. Rijden naar Kaap Kabeljauw.

Mededelingen van huishoudelijke aard. Gre en oma, we hebben de sms ontvangen. Bedankt. Klaas, de sms over Ray Davies hebben we niet ontvangen. Even bij oma en Gre navragen hoe sms'en werkt. Bon, Bas, Aimy, bedankt voor de mail en de foto's. Rock on. Pa, ma, WSVR, hup Sparta. Ooit komt alles goed. Jesse, ik heb SpongeBob gezien! S.P. A.R. T.A. Cora, hopelijk gaat alles goed met je.

En dan gaan we hier nu sluiten. De greetings en tot de volgende keer.

• 13 Augustus 2009 - 06:44

Bonnie, Bas & Aimy:

Jaaaaa! Eindelijk zeg, we hebben ons eerste berichtje! En wat voor eentje hihi.

Klinkt goed allemaal! Ik wil ook op Kaap Kabeljauw zijn, al kan de vis mij gestolen worden ;)

Heb je trouwens walvissen gezien met een speciale tour of gewoon langs de kust? Niet dat dat heel gewoon is maar ach...je snapt wat ik bedoel.

En Frank, ik heb je nog geprobeerd te helpen met je weddenschap en Uko zijn formulier verkeerd geteld ;).Maar helaas, hij kwam erachter en na hertelling bleek hij toch echt in de top 10 te staan :)

Nou ik ga maar eens stoppen want met zo'n lang bericht kan ik net zo goed een mailtje sturen :)

Veel plezier nog!

• 13 Augustus 2009 - 07:45

Michel:

Hier op het werk zie ik ook walvissen.pff zo bijzonder is dat dus niet ;-)
    Echt zonde van dat bier trouwens...
    Verder goede samenvatting Frank (en Shir) alsof ik boek lees met 30293miles per hour

Viel SpaB groetjes en kus van Cora (gaat stukkie beter)

Gruss

• 13 Augustus 2009 - 09:36

Simone:

Leuk een berichtje! Klinkt goed! Even snel tijdens het werk door gelezen en daarom maar even een korte reactie. Namelijk een dringende vraag; hoeveel zonnebrillen zijn ernog over? Verder willen we natuurlijk meer weten... over de Yankees, bodies en vooral walvissen (kabeljouw bewaren we maar voor Iglo met een krokant korstje. Die verhalen komen vast, met hopelijk foto's, wanner jullie terug zijn.

• 13 Augustus 2009 - 10:33

Klaas:

Ziet er goed uit allemaal. Bij deze verslaggeving denken Hanni en ik terug aan ons bezoek in New York toen we wegspoelden van de straat. Op dinsdag 13 okt. komt Ray Davies naar Carre. Hanni en ik willen daar heen en wij vroegen ons af of jullie ook belangstelling hadden. Iedere nacht word ik aangevallen door twee katten die het naar hun zin hebben. Wij groeten jullie op Kaap Kabeljauw en vergeet niet de vis wordt duur betaald.
    Haani en Klaas

• 13 Augustus 2009 - 12:21

Gerard En Ludi:

Fijn van jullie te horen. We zitten nog veel op de camping en Jesse geniet volop van het buitenleven. De groeten aan S.Bob.van Jesse.

• 13 Augustus 2009 - 13:52

Familie Visser:

Beetje klagen dat het zo war mis daar. Hadden jullie lekker hier moeten blijven. Gisteren de hele dag zeikregen en nu een magere 20 graden, wel MET bewolking natuurlijk he?! We wachten met spanning op het volgende berichtje!